Kiedy brać kreatynę?

Kiedy brać kreatynę?

Kreatyna uważana jest za jeden z najsilniej działających suplementów diet dostępnych na rynku. To środek, który wykorzystywany jest przez wszystkich: amatorów, pół-profesjonalistów i profesjonalistów. Zwykle swoje zastosowanie znajduje w kulturystyce i innych sportach siłowych. Nierzadko jednak sięgają po niego także przedstawiciele innych dyscyplin – gier zespołowych czy lekkoatletyki.

Kreatyna – naturalny preparat?

Tytuł tego akapitu może wydawać się abstrakcyjny. Nie mniej jednak, kreatyna to substancja, która naturalnie występuje w organizmie każdego człowieka, a konkretniej – w mięśniach szkieletowych. Przeciętny Kowalski ma w swoim organizmie od 90 do nawet 140g kreatyny (w zależności od diety i prowadzonego stylu życia). Między innymi dlatego kreatyna nigdy nie znajdzie się na liście środków dopingujących.

Oczywiście trudno nazywać kreatynę w proszku „naturalną”. Nie mniej jednak z całą pewnością jest to środek bezpieczny, który przy poprawnym stosowaniu nie powoduje żadnych skutków ubocznych.

Kreatyna – właściwości

Kreatyna słynie z tego, iż oddziałuje na kilka funkcji naszego organizmu. Do najważniejszych właściwości tej substancji zaliczamy:

  • wspomaganie budowania masy mięśniowej
  • poprawę wydolności organizmu
  • przyśpieszenie regeneracji powysiłkowej
  • zwiększenie siły mięśni
  • zwiększenie wytrzymałości organizmu

Właściwości kreatyny zależne są od formy (jabłczan, monohydrat itd.) oraz konkretnego producenta. Obecnie na rynku dostępnych jest ponad sto różnych preparatów kreatynowych.

Kreatyna – kiedy brać? Jak stosować?

Preparaty kreatynowe to specyfiki, które zaleca się stosować w cyklach 4-5 tygodniowych. Przerwy pomiędzy cyklami powinny wynosić minimum 2-3 tygodnie. Czas brania kreatyny zależny jest od wyznaczonych założeń.

Kreatynę należy brać 2-3 razy dziennie. W dni nietreningowe: rano, w okolicach godziny treningowej. W dni nietreningowe: rano, przed i po treningu.

Porcję kreatyny wyznaczamy na podstawie własnej wagi. Na każdy 10 kilogramów masy ciała należy dostarczyć 1g kreatyny dziennie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *