Jak zbudować masę mięśniową – 3 kroki

Jak zbudować masę mięśniową - 3 kroki

Wielu mężczyzn wręcz marzy o tym, by wyglądać mężniej i postawniej. Wszak, umięśniona i atletyczna sylwetka uważana jest powszechnie za atrakcyjną. A jak wiemy – Panowie lubią być komplementowani, zresztą – podobnie jak kobiety.

Wzorzec męskiej atrakcyjności sprawia, że wielu Panów podejmuje trudy budowania masy mięśniowej. Chcesz dołączyć do tego grona? Zapoznaj się z trzema prostymi krokami, które sprawią, że za jakiś czas i Ty będziesz mógł pochwalić się wzrostem masy ciała.

Po pierwsze: MOTYWACJA
W procesie budowy masy mięśniowej nie może zabraknąć motywacji. Wszak, wymaga on cierpliwości i konsekwencji. Wzrost włókien mięśniowych nie następuje natychmiastowo, dlatego też z czasem poziom motywacji może maleć.

Aby utrzymać motywację na najwyższym poziomie należy przede wszystkim wyznaczyć realny cel, stworzyć plan i stale monitorować postępy. Nie zaszkodzi również skorzystać z pomocy bliskich – poinformować ich o naszych działania i poprosić o lekki doping. Wbrew pozorom, takie działanie jest naprawdę efektywne. W obawie o „porażkę” w oczach innych, zmusimy się do dalszego działania.

Po drugie: DIETA
Absolutnie kluczowym elementem procesu budowy masy mięśniowej jest zmiana nawyków żywieniowych. Dieta powinna być nie tylko zdrowa i obfita. Musi być także regularna, zbilansowana i pełnowartościowa.

Należy zadbać również także o odpowiednia suplementację. Takie środki jak kreatyna, aminokwasy rozgałęzione, l-karnityna czy l-glutamina mogą znacznie przyśpieszyć proces budowania masy mięśniowej.

Po trzecie: TRENING
Aby doszło do wzrostu masy mięśniowej musimy zadbać o odpowiednia stymulację włókien mięśniowych. Najlepiej zrobić to poprzez trening siłowy. 3-4 razy w tygodniu należy poddawać ciało ćwiczeniom siłowym.

Osoby początkujące powinny korzystać z planów FBW – ogólnorozwojowych. Zaś, osoby z nieco większym stażem mogą sięgać po inne, nieco bardziej skomplikowane rozwiązania takie jak np. trening typu SPLIT. Należy jednak pamiętać, że w obu przypadkach podstawą treningu muszą być ćwiczenia wielostawowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *