Trening rowerowy, a odchudzanie

Trening rowerowy, a odchudzanie

Redukcja zbędnych kilogramów może przybierać przeróżne formy. Jedni stawiają na restrykcyjne jadłospisy, inni koncentrują się na wymagającym treningu, jeszcze inni liczą na efekty suplementacji.

Dzisiaj, pragniemy przedstawić jedną z najbardziej przyjemnych form treningowych na odchudzanie – jazdę na rowerze. Wszak, jest to forma aktywności fizycznej zaliczana do grona rekreacji ruchowej. Przez wielu uważana za świetne hobby i doskonały sposób na spędzanie wolnego czasu. Dlaczego więc zatem nie połączyć przyjemnego z pożytecznym?

Jazda na rowerze – co musisz wiedzieć, by schudnąć?
Oczywiście, należy zdać sobie sprawę, że nie wystarczy wsiąść na rower, popedałować i cieszyć się zgrabną sylwetką. To znacznie bardziej wymagające zadanie. Owszem, nadal może być przyjemne. Nie ma jednak co liczyć na brak potu i zaangażowania.

Podobnie jak w przypadku każdej innej aktywności fizycznej na odchudzanie, niezwykle istotnym aspektem jest to, aby była realizowana regularnie. W praktyce oznacza to minimum trzy treningi na tydzień.

Jeśli zaś chodzi o intensywność treningu rowerowego to powinna ona być ustalana na podstawie tętna maksymalnego. Zaleca się jeździć w tempie treningowym, nie przekraczającym 85% tętna wysiłkowego. Prędkość optymalna to około 15-20 kilometrów na godzinę po równo ukształtowanym terenie, w warunkach bezwietrznych.

Istotne jest również to, aby objętość treningowa była nie mniejsza niż 45 minut. Wszakże, proces spalania tkanki tłuszczowej zachodzi dopiero po kilkunastu minutach od rozpoczęcia treningu.

Dieta jest równie ważna!
Wiele osób podejmując jakąkolwiek aktywność fizyczną, nieświadomie zwiększa ilość spożywanego pokarmu. Wynika to z faktu, iż organizm generuje większe zapotrzebowanie energetyczne.

Niezwykle ważne jest zatem to, aby zadbać również o odpowiednio zbilansowany jadłospis. Tylko w ten sposób możemy liczyć na dostatecznie dobre i szybkie rezultaty odchudzania przy zastosowaniu tej metody.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *