Jak schudnąć i wyrzeźbić sylwetkę?

Jak schudnąć i wyrzeźbić sylwetkę?

O tym jak groźna jest otyłość przekonuje się trzy miliony osób każdego roku, bowiem to właśnie tyle osób umiera z powodów zaniedbań i powikłań związanych z tą chorobą. Wiele osób nie jest świadomowych, że nadwaga może doprowadzić do tak tragicznych skutków.

Nadwaga jest nieestetyczna i niezdrowa, a to wystarczające argumenty by się jej pozbyć. Jak tego dokonać? O tym i wielu innych kwestiach związanych z poprawą własnej sylwetki – w dalszej części tej publikacji.

Jak schudnąć i wyrzeźbić sylwetkę?

Trudy odchudzania podejmuje coraz większe grono osób. Na ulicach polskich miast widać rzeszę biegaczy-amatorów, których jednym z celów jest poprawa własnej sylwetki. Podobnie jest na publicznych siłowniach, gdzie ilość sprzedawanych karnetów rośnie każdego roku.

Odchudzanie to proces złożony, którego realizacja wymaga wielu poświęceń i ogromu determinacji. Poza treningiem ważna jest zmiana nawyków żywieniowych oraz suplementacja. Spełniając trzy warunki (w skrócie DTS – dieta, trening, suplementacja) można osiągnąć naprawdę świetne rezultaty, w zaskakująco krótkim czasie (nawet do kilku kilogramów miesięcznie).

Czy można jednocześnie odchudzać się i rzeźbić sylwetkę? Oczywiście. Podczas treningu pracują mięśnie, co pobudza ich do wzrostu. Oczywiście, wzrosty uwarunkowane są doborem ćwiczeń, obciążeniem oraz indywidualnymi predyspozycjami.

Jak trenować?

Dla osób odchudzających się dedykowane są ćwiczenia aerobiczne, tj: rowerek, bieżnia czy steper. To właśnie na tych maszynach powinno się spędzać lwią część treningu. Ćwiczenia o charakterze siłowym powinny stanowić miły dodatek do sesji treningowej.

Trening powinien trwać od 60-90 minut i być wyczerpujący. Należy pamiętać, że trenowanie ma być przyjemnością tylko dla umysłu, dla ciała – katorgą. Oczywiście, osoby nie mające wspólnego za wiele z aktywnością fizyczną powinny zacząć zdecydowanie lżej, by przyzywyczaić organizm do konkretnego wysiłku.

Jak się odżywiać?

Choć w Internecie można znaleźć wiele różnego rodzaju diet, my sugerujemy jedynie delikatną zmianę żywieniową. Jesteśmy zwolennikami swobodnego zarządzania jadłospisem w którym to powinny być zawarte tylko zdrowe potrawy. Należy unikać fast foodów, słodyczy oraz soków.

Przy odpowiednim zaangażowaniu w trening, taka zmiana powinna być wystarczająca na start. Z czasem można realizować zdecydowanie restrykcyjniejsze diety.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *